A futómű beállítást, korszerű számítógépes vezérlésű 4 fejes géppel végezzük 13″-24″ig. A futómű beállítást a futómű alkatrészek vizsgálatával kezdjük, melynek időtartama kb 5-10 percet vesz igénybe.

Amennyiben az alkatrészek (gömbfejek, szilentek) megfelelő állapotban vannak felszereljük a mérőfejeket. Azoknál a járművelnék, ahol a futómű alkatrészek kopottak, biztonságos közlekedésre nem alkalmasak, nem áll módunkban a beállítást elvégezni. Az alkatrészekre és azok cseréjére árajánlatot adunk. Fontos a kerekek levegőnyomás ellenőrzése a műszerek felszerelése előtt.

Futóműbeállítás értékei, jellemzői

Kerék összetartás: A kerék összetartás pozitív, ha a kerekek eleje befelé fordul, negatív ha a kerekek eleje kifelé fordul. Ha a kerék összetartás nem megfelelő értékre van állítva akkor túl nagy széttartás esetén a gumiabroncsok belső oldalai egyformán nagyobb mértékben kopnak. Túl nagy összetartás esetén a kerekek futófelületének külső oldala kopik egyenlő mértékben. A rosszul beállítot kerék összetertás nem csak a gumiabroncsok kopását befolyásolja, hanem a menetstabilitást is. A legtöbb járműnél csak ez az érték állítható.

Kerék dőlés: A kerék dőlés fontos szerepet játszik a kanyarstabilitásban. A napjaink személyautóinak kerékdőlése -1 fok körüli értéket mutat. Ez azt jelenti, hogy a kerekek teteje befelé dől, így kanyarodáskor nagyobb megtámasztást kap az a kerék amire a terhelés esik. Minél sportosabb egy futómű annál negatívosabb az érték. Ha a két kerék dőlés nagymértékben eltér egymástól akkor az autó egyenes úton elhúzhat. Ezt úgy kell elképzelni, mintha két kúpot a csúcsainál összeforgatva gurítanánk. A nagyobb alaplap átmérőjű kúp nagyobb ívet ír le gurításkor ebből adódik az elhúzás. Ha a kerék a megadott gyári értéknél nagyobb mértékben dől befelé akkor a belső oldala, ha kifelé akkor a külső oldala kopik.

Utánfutás: Az utánfutás a lengéscsillapító előre néző szöge, mint a kerékpárnál a villa a függőlegeshez képest előre néz. Ha a jobb és bal oldali kerék utánfutási szöge nem egyezik akkor a jármű elhúz a kisebb szögű utánfutás irányába.

Futómű beállítási árak

Futómű beállítás első tengely személygépkocsi

8000 forinttól

Futómű beállítás első-hátsó tengely személygépkocsi

12000 forinttól

Futómű beállítás kisteher első

14000 forinttól

Futómű beállítás teher tengelyenként (4 tengelyesek is!)

16000 forinttól

Csak állapotfelmérés

5000 forint (javítás esetén levonjuk az árból)

Csak számítógépes futómű geometriai bemérés

2000 forinttól / tengely

Futómű javítás árak

Lengéscsillapító csere

Első

4500 forinttól

Hátsó

3500 forinttól

Spirálrugó csere

Első

5800 forinttól

Hátsó

4600 forinttól

Kerékcsapágy csere

Első

6700 forinttól

Hátsó

6100 forinttól

Lengőkar gömbfej csere

Csavaros

4000 forinttól

Szegecselt

6900 forinttól

Féltengely gumiharang csere

Külső

5500 forinttól

Belső

6800 forinttól

Szilent blokk csere

4000 forinttól

Toronycsapágy csere

5100 forinttól

Lengőkar csere

4000 forinttól

Kormánymű gumiharang csere

3900 forinttól

Kormányösszekötő gömbfej csere

4900 forinttól

Kormányösszekötő rúd csere

6500 forinttól

Féltengely csere

6000 forinttól

Áraink forintban értendők és tartalmazzák az áfát.