A technológia működése

Az üzemanyag rendszer tisztítása

Annak ellenére, hogy a részecske tisztító technológia forradalmasította a karbonlerakódások eltávolítását, a TerraClean még mindig sokak számára érthetetlen maradt. Ez annak köszönhető, hogy a “régi technológia” szolgáltatói még a piacon maradtak. A régi megoldás szerint, adalékanyagokat adnak az üzemanyaghoz vagy a motorolajhoz azzal a céllal, hogy a rendszerben lerakódott és el nem égett karbont eltávolítsák. Legtöbbjük működik egy bizonyos pontig, de elbuknak a járművek üzemanyag és kipufogórendszer égésterének tisztításában.

Tehát miben különbözik a TerraClean?

Először is a technológia nem alkalmaz oldószert és nem “ég el semmilyen adalék” az égéstérben, azaz nem hagy semmilyen maradékot a rendszerben. Ez a meghatározó különbség a piacon található egyéb megoldásokhoz képest. Működése átlagos kémiai reakciókon és egyedi, szabadalmaztatott technológiájú berendezéseken alapszik, már több mint 20 éve.
Működési elve nem az üzemanyag tankba való tisztító anyag “öntés”, hanem magas oktánszámú alifás üzemanyag használata mellett, a gépjármű motorját egy speciálisan tervezett tisztító egységre kapcsolva végezi a tisztítást.
A belsőégésű motorok használata során idővel karbon és egyéb lerakódások keletkeznek az égéskamrákban, a kipufogócsonkokban, a katalizátorokban és a lambda szenzoroknál, valamint a benzinbefecskendező rendszer egyéb részein. A szennyezőanyagok negatív hatással vannak a gépjármű motorjának hatékonyságára.

Az üzemanyagok két fő összetevőből, aromás és alifás részből állnak. Az üzemanyag optimális égési és teljesítmény arányához szükséges ez a két összetevő.
Az alifás üzemanyagnak nagyon laza a molekuláris szerkezete, ami azt jelenti, hogy nagyon könnyen és csaknem teljes égéssel ég. Kevés vagy semmilyen korom lerakódást nem hagy maga után az égetőkamrákban, viszont nagyon kevés energiát termel. Ezért keverik az aromás üzemanyaggal, melynek energia tartalma nagyon magas, ez adja a teljesítményt. Itt kezdődik a probléma. Az aromás üzemanyag rendkívül szoros molekulaszerkezettel rendelkezik, ami nagyban megnehezíti az égését, ezért szükséges az alifás üzemanyag hozzáadása. Az égési folyamat során, az aromás vegyületek szoros molekuláris kötése következtében soha nem égnek el teljesen, és az égés alatt keletkező karbon lerakódik a kamrák, a kipufogócsonkok és a lambda szondák felületein, melyek negatív hatást gyakorolnak a motor hatékonyságára. A friss üzemanyagnak egy lerakódásokkal, szennyeződéssel teli közegben kell dolgoznia, ahol az akadályok miatt romlik az égés hatásfoka még több korom keletkezik és ez lerakódik a lambdaszondán, ezzel befolyásolva a keverékképzést. A problémáknak itt még nincs vége. Idővel a beömlő szelepek, az üzemanyag befecskendezők, illetve üzemanyag adagolásáért felelős szelepek, nyomásszabályozók (amennyiben vannak ilyenek) lerakódásoktól, eltömődésektől szenvednek, melyek teljesítmény vesztést okoznak. Ez lelassítja az injektor reakcióidőt és rontja a porlasztási képet, ami üzemanyag adagolási problémákat fog okozni ezzel romlik az üzemanyag levegővel való keveredése. Elégtelen égés következtében az üzemanyag felhasználásának hatékonysága és a motor nyomatéka csökken. Egyes esetekben, hideg indításkor a beömlő szelepek lerakódásai gyújtáskimaradást is okozhatnak.

Ez az, amiben a TerraClean szolgáltatása különbözik a többi motor / injektor tisztító szolgáltatásától.
A TerraClean az egyetlen olyan szolgáltatás, amely két tisztítási lépcsővel rendelkezik. Az első szakaszban megtisztítja az injektáló rendszert és a befecskendező szelepeket (csak bizonyos befecskendezőknél), amely visszaállítja az injektorok és az üzemanyag-nyomásszabályozó működését. Ez jobb üzemanyag nyomást, időzítést és porlasztást eredményez. A normál befecskendezéses motoroknál megtisztítja a szívószelepeket a lerakódásoktól, ami lehetővé teszi az üzemanyag jobb áramlását a motorban. Mindez a tisztább üzemanyag keveréket eredményez, hatékonyabb égés jön létre, csökkentve a kipufogógáz szénhidrogén tartalmát, mely az üzemanyag elégtelen égése miatt van jelen.
A folyamat második szakasza az, ahol a tudomány elkezdődik. Kizárólag alifás üzemanyagot használva, a speciális TerraClean gépen keresztül átfolyatva, egy „kolumbikus frakciónális” eljárás következtében, az passzív negatív elektromos töltést kap. Ez felbontja a molekulaszerkezetét az üzemanyagnak, a folyadékot gázzá alakítja. Mivel a korom, ami az egész rendszerben található, alapvetően pozitív elektromos töltéssel rendelkezik, az üzemanyagot és az abból keletkező kipufogógázokat magához vonzza. A két anyag találkozásakor kémiai reakciólép fel, aminek következtében a korom széndioxiddá és vízzé alakul és a kipufogócsövön keresztül távozik. A végeredmény tisztább égéskamrák, tisztább kipufogógáz és lambda szonda lesz.
Ez egy olyan szintű motort eredményez, amely hatékonyabb és finomabb működésű, csendesebb motorhangú, és kevesebb káros anyagot bocsát ki, valamint üzemanyagot takarít meg.

Bár a dízelmotorok tisztítása a technikájában eltérő a benzinmotorhoz képest, a folyamat lépései megegyeznek. Csatlakoztatjuk a gépjármű motorját a szabadalmaztatott TerraClean tisztító géphez, amelyet kifejezetten a dízelmotorok karbonlerakódásainak eltávolítására terveztek. A tisztítási eljárás során a gépjármű motorját az egyedülálló speciális üzemanyagunkkal működtetjük, annak érdekében, hogy az égés előtti, az üzemanyag égése során érintett részek, valamint az égést követő részek is kitisztuljanak. Az alkatrészek megtisztulása az előzőekben felsorolt előnyökkel jár. Kiemelnénk a dízelmotoroknál, hogy a TerraClean rendszer tisztítása során kitisztul a kipufogógáz kivezető rendszer és a dízel részecskeszűrő is, amely megfelelő légáramlást tesz lehetővé. A beszívott levegő áramlását akadályozó lerakódások ellen létezik kiegészítő megoldás a TerraClean termékcsaládján belül. Ezen problémák megoldására a partner szervizeink is készen állnak.

Indukciós tisztítás

Közvetlen befecskendezésű motorok esetén a szívószelepek hátsó részén keletkező lerakódások okoznak komoly problémát. Ezeket a szelepeket nem tisztítja meg az üzemanyag fúvókákon keresztül elvégzett tisztító eljárás. Külön tisztítást igényel, mely szívócsövön keresztül történik. Mivel egyre több gépjármű készül közvetlen befecskendezésű motorral, egyre növekvő az igény a szívószelepek ilyen fajta külön tisztítására, függetlenül az általános üzemanyagrendszer tisztításától.

A TerraClean Indukciós eszköz hatékony megoldást nyújt az indukciós eljárással a direkt, vagy hagyományos üzemanyag befecskendezésű motorok tisztításában.
A készülék a TerraClean fejlesztés által készített tartály, amely egy speciális szeleppel van ellátva. A tartályt a tisztító folyadékkal való feltöltése után, túlnyomás alá helyezzük. A berendezéshez csatlakoztatott S-Tool tartozék közvetlenül a szívónyílás belsejébe kerül behelyezésre, majd járó motornál a tisztító folyadék finom permetét juttatja a motor belterébe. Az eszköz a lerakódás eltávolító hatóanyagot a szelepekre permetezi, ezzel a szilárd karbonlerakódásoktól a szelepek megtisztulnak, ami pozitívan befolyásolja a hatékony égést. Alternatív megoldásként a vákuumcsatlakozó segítségével a készülék vákuumvezetékén keresztül csatlakoztatható, amely lehetővé teszi a hatóanyag gyorsabb bejutását a levegő rendszerbe. Ez a kiegészítő eljárás egyre népszerűbb a benzinmotoros gépjármű tulajdonosok köreiben, ami számukra az üzemanyagrendszer egyébként nehezen elérhető részeinek tisztítását is lehetővé teszi.

TerraClean DPF tisztítás

A dízel részecskeszűrő (DPF) egy olyan berendezés, amely a jármű kipufogórendszerében található. Funkcióját tekintve, úgy tervezték, hogy “elfogja” a diesel-korom részecskéket, csökkentse a füstölést és ezzel a káros anyagok kibocsátását a környezetünk légszennyeződésének csökkentése érdekében.
2009-ben, amikor meghatározták a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának új normatíváit (Euro5”-ös szabvány) a gépjárműgyártók ezt a határértéket csak a meglévő dízel motorok után beépített részecskeszűrővel ( DPF) beépítésével tudták teljesíteni.

A DPF öntisztulása egy úgy nevezett „regenerálódási” folyamat következtében jön létre. Ennek a folyamatnak köszönhetően a kibocsátott káros anyag részecskék hamu tartalma alacsony marad. A DPF egységben lévő érzékelők kommunikálnak a gépjármű központi számítógépével (ECU), ezzel megmutatva mikor szükséges a DPF tisztítása, regenerálása.

Miből fakad a probléma?

Rengeteg okból kifolyólag, a DPF nem tud regenerálódni rendeltetésszerűen. Ez lehet egy vezetési stílus vagy körülmény, esetleg technikai okok következménye. A műszerfalon található DPF kontroll-lámpa kigyulladása jelzi, hogy DPF szűrő határértéken túl eltömődött, és szakszerviz beavatkozását igényli. Ennek következtében a gépjármű teljesítménye csökken, „szerviz üzemmódba” kerül. Ezzel haladéktalanul fel kell keresni egy szakszervizt a hiba elhárítása érdekében. Ennek elmulasztása esetén a jármű hamarosan használhatatlanná válik.

Hogyan segíthet a TerraClean?

Egy alap Diesel TerraClean tisztítás segít eltávolítani DPF-ben felgyülemlett részecskéket, az időszakos karbantartási program részeként. Abban az esetben, ha a DPF nagyon eldugult és az említett alap tisztítás kevésnek bizonyul, intenzívebb tisztításra, nagyobb mennyiségű korom eltávolítására van szükség, A TerraClean külön erre a célra fejlesztett eszközzel megoldja a korom részecskék nagyobb mennyiségű eltávolítását. Ez a szolgáltatás szinte minden TerraClean szervizközpontunkban és mobil szervizeinknél is elérhető. Azok a mobil szolgáltatóink, akiknél a DPF tisztító készülékeink is megtalálhatóak, rendszeres a DPF technológiáról szóló továbbképzésekben részesülnek és teljes körű technikai támogatást biztosítunk számukra, annak érdekében, hogy hozzáértők legyenek a felmerülő problémák diagnosztizálásában, valamint ezek helyes megoldásában.

Némelyik javító hajlandó a problémás DPF eltávolítására, ami viszont illegális és a jármű ezáltal nem felel meg a jóváhagyási követelményeknek, és így nem tud sikeres időszakos műszaki vizsgát tenni, emellett komoly bírság kirovását vonhatja maga után! A DPF pótlása nagyon költséges megoldás. A gyári beszerelése drága. Az utángyártott alkatrész olcsóbb, ám némely esetben nem felelnek meg a gyári feltételeknek és gyorsabban eltömítődnek. Ezért fontos annyira, hogy a meglévő DPF alkatrészünket egészséges és tiszta állapotában tartsuk.
A DPF eltömítődhet olaj és hamu lerakódásokkal is, melyet egy alap TerraClean tisztítás nem tud eltávolítani. Ilyen esetekre létezik a TerraClean szolgáltatásain belül a „szerviz üzemmód” megoldás, amely során eltávolítják a lerakódott olajat és a hamut az egyébként egészséges DPF-ekből. Az eljárás során kiszerelik a szűrőt a gépjárműből, majd a központunkba eljuttatva, ott ezt maradéktalanul megtisztítják. Ezen szolgáltatásunk a TerraClean központunkban hamarosan elérhető lesz. Egy átlagos családi gépjármű esetében egy DPF cseréje akár több százezer Forint értékű is lehet, magasabb kategóriájú gépjármű esetében ennek többszörösét is elérheti. Ezért mindenképp pénztárca kímélő megoldás a meglévő alkatrész rendszeres TerraClean tisztítással mindig tiszta üzemszerű állapotban tartani.

Hogyan működik az indukciós tiszítás?

A manapság már jól ismert megelőző karbantartási, üzemanyag-tisztítási szolgáltatás mellett a legtöbb TerraClean szerviz az általános tisztításon túl, további szolgáltatásokat is kínál. Ezek a szolgáltatások lehetővé teszik a motorban, és a más carbon eltávolító szolgáltatások által nehezen elérhető részek tisztítását is.

Az egyik az indukciós tisztítási szolgáltatásunk.

Mi is az az Indukciós Tisztítás?

A közvetlen befecskendezésű motorok esetén a szívószelepek hátsó részén keletkező lerakódások komoly problémákat okoznak.
A szívószelepeket nem tisztítja meg a hagyományos motortisztító eljárás, így ez külön tisztítást igényel, mely a TerraClean indukciós rendszerén keresztül történik.
Egyre több gépjármű készül közvetlen befecskendezésű motorral, így növekvő az igény a szelepek külön tisztítására.

Hogyan működik a TerraClean Indukciós Tisztítás?

A TerraClean Túlnyomásos Indukciós Eszköz hatékony megoldást nyújt direkt vagy hagyományos üzemanyag befecskendezésű motorok indukciós eljárással történő tisztítására.
A készülék a TerraClean fejlesztés által készített tartály, amely egy speciális szeleppel van ellátva. A tartályt a tisztító folyadékkal való feltöltése után, azt túlnyomás alá helyezik. A berendezéshez csatlakoztatott S-Tool tartozék közvetlenül a szívónyílás belsejébe kerül behelyezésre, majd járó motornál a tisztító folyadék finom permetét juttatja a motor belterébe. Az eszköz a lerakódás eltávolító szert, a szelepekre permetezi, ezáltal a szilárd karbonlerakódásoktól a szelepek megtisztulnak, ami pozitívan befolyásolja a hatékony égést. Alternatív megoldásként a vákuumcsatlakozó segítségével a készülék vákuumvezetékén keresztül csatlakoztatható, amely lehetővé teszi a tisztítóanyag gyorsabb bejutását a levegő rendszerbe. Ez a kiegészítő eljárás egyre népszerűbb a benzinmotoros gépjármű tulajdonosok körében, akik számára az üzemanyagrendszer egyébként nehezen elérhető részeinek tisztítása kihívást jelent.

Hogyan működik a DPF tiszítás?

A TerraClean már jól ismert a megelőző motortisztító szolgáltatásokról – olvassa el a “Hogyan működik a TerraClean” cikkünket – de ezen felül a legtöbb TerraClean szerviz további szolgáltatásokat is kínál, különösen a dízelmotoros gépjárművek tulajdonosai számára.
Az egyik legnépszerűbb a DPF tisztítás. A részecskeszűrő tisztítás segíthet megoldani azt a problémát, amellyel egyre több modern dízel gépjármű-tulajdonosnak kell szembenéznie, és aminek következtében a DPF, gyakran egy másik alkatrész hibás működése miatt, korommal vagy hamuval tömítődik el.

Mi az a DPF?

A dízel részecskeszűrő (DPF) egy olyan berendezés, amely a jármű kipufogórendszerében helyezkedik el, és amit úgy terveztek, hogy “elfogja” a diesel-korom részecskéket, csökkentve ezáltal a káros anyagok kibocsátását a környezetbe.
2009-ben, amikor meghatározták a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának új normatíváit (Euro5”-ös szabvány), a gépjárműgyártók ezt a határértéket csak a meglévő dízel motorok után beépített részecskeszűrővel ( DPF) beépítésével tudták teljesíteni.
Van néhány gépjárműgyártó, aki ezt már 2009 előtt bevezette.

A DPF öntisztulása egy úgy nevezett „regenerálódási” folyamat következtében jön létre. Ez bizonyos vezetési körülmények között történik, melynek során a kibocsátott károsanyag részecskék hamu tartalma alacsony marad. A DPF egységben lévő érzékelők kommunikálnak a gépjármű központi számítógépével (ECU), ez vezérli az automatikus regenerálási folyamatot, ezzel párhuzamosan megmutatva mikor ér el a részecskeszűrő olyan eltömődési szintet amikor szükséges a DPF külön tisztítása.

Tehát mi okozza a DPF problémákat?

Rengeteg okból kifolyólag, a DPF nem regenerálódik rendeltetése szerint. Ez lehet egy vezetési stílus vagy körülmény, esetleg technikai okok következménye. A műszerfalon található DPF kontroll-lámpa kigyulladása jelzi, hogy DPF szűrő határértéken túl eltömődött, és szakszerviz beavatkozását igényli. Ennek következtében a gépjármű teljesítménye csökken, „szerviz üzemmódba” kerül. Ezzel haladéktalanul fel kell keresni egy szakszervizt a hiba elhárítása érdekében. Ennek elmulasztása esetén a jármű hamarosan használhatatlanná válik.

Hogyan segíthet a TerraClean a DPF tisztításában?

Egy alap Diesel TerraClean tisztítás segít eltávolítani DPF-ben felgyülemlett részecskéket, az időszakos karbantartási program részeként. Abban az esetben, ha a DPF nagyon eldugult és az említett alap tisztítás kevésnek bizonyul, intenzívebb tisztításra nagyobb mennyiségű korom eltávolítására van szükség. A TerraClean külön erre a célra fejlesztett eszközzel megoldja a korom részecskék nagyobb mennyiségű eltávolítását. Ez a szolgáltatás szinte minden TerraClean szervizközpontunkban és mobil szervizeinknél is elérhető. Azok a mobil szolgáltatóink, akiknél a DPF tisztító készülékeink is megtalálhatóak, rendszeres a DPF technológiáról szóló továbbképzésekben részesülnek és teljes körű technikai támogatást biztosítunk számukra, annak érdekében, hogy hozzáértőek legyenek a felmerülő problémák diagnosztizálásában, valamint ezek helyes megoldásában.

El kellene távolítanom a DPF-et?

NEM! Némelyik javító hajlandó a problémás DPF eltávolítására, ami viszont illegális és a jármű ezáltal nem felel meg a jóváhagyási követelményeknek, és így nem tud sikeres időszakos műszaki vizsgát tenni, emellett komoly bírság kirovását vonhatja maga után! A DPF pótlása nagyon költséges megoldás. A gyári beszerelése drága, az utángyártott alkatrész olcsóbb, ám némely esetben nem felelnek meg a gyári feltételeknek és gyorsabban eltömítődnek. Ezért fontos annyira, hogy a meglévő DPF alkatrészeket egészséges és tiszta állapotában tartsuk.

Milyen egyéb baj lehet a részecskeszűrővel?

A DPF eltömítődhet olaj és hamu lerakódások által, melyet egy alap TerraClean tisztítás nem tud eltávolítani. Ilyen esetekre létezik a TerraClean szolgáltatásain belül a „szerviz üzemmód” megoldás, amely során eltávolítják a lerakódott olajat és a hamut az egyébként egészséges DPF-ekből. Az eljárás során kiszerelik a DPF-t a gépjárműből, majd a központunkba eljuttatva ott ezt maradéktalanul megtisztítják. Ezen szolgáltatás a TerraClean központunkban hamarosan elérhető lesz. Egy átlagos családi gépjármű esetében egy DPF cseréje akár több százezer Forint értékű is lehet, magasabb kategóriájú gépjármű esetében ennek többszörösét is elérheti. Ezért mindenképp pénztárca kímélő megoldás a meglévő alkatrészt, rendszeres TerraClean tisztítással, mindig tiszta, üzemszerű állapotban tartani.

Hogyan működik a karbon tiszítás?

Mi az a TerraClean üzemanyag rendszer tisztítás?

Annak ellenére, hogy a részecske tisztító technológia forradalmasította a karbonlerakódások eltávolítását, a TerraClean még mindig sokak számára érthetetlen maradt. Ez annak köszönhető, hogy a “régi technológia” szolgáltatói még a piacon maradtak. A régi megoldás szerint, adalékanyagokat adunk az üzemanyaghoz vagy a motorolajhoz azzal a céllal, hogy a rendszerben lerakódott és el nem égett karbont eltávolítsuk. Legtöbbjük működik egy bizonyos pontig, de elbuknak a járművek üzemanyag és kipufogórendszer égésterének tisztításában.

Az alábbiakban egy egyszerűsített magyarázatot adunk a TerraClean működéséről és arról, hogy szolgáltatásunk segítségével milyen eredményeket érhet el gépkocsijával.
Ha inkább egy részletesebb leírást szeretne kapni, kérjük kattintson a “A Tudományos Magyarázat!” fülre.

Miért van szükség a motorok karbon-tisztítására?

A belsőégésű motorok használata során, az üzemanyag miatt, idővel karbon és egyéb lerakódások keletkeznek az égéskamrákban, a kipufogócsonkokban, a katalizátorokban és a lambda szenzoroknál, valamint a benzinbefecskendező rendszer egyéb részein. A szennyezőanyagok negatív hatással van a gépjármű motorjának hatékonyságára.

A TerraClean eltávolítja ezen lerakódásokat, visszaállítva ezáltal gépkocsi közel optimális üzemét.

Mi a helyzet a dízel motorokkal?

A dízelmotorokhoz használt szabadalmaztatott TerraClean technológia kissé eltérő a benzin motorokétól, de az eredmények megegyezőek.
A tisztítási eljárás során a gépjármű motorját egy speciális üzemanyaggal működtetjük, annak érdekében, hogy az égés előtti és az üzemanyag égése során érintett alkatrészeket, valamint az égést követő részeket is megtisztítsuk, amely az előzőekben felsorolt előnyökkel jár.
A TerraClean rendszertisztítása során kitisztul a kipufogógáz visszavezető (EGR) rendszer és a dízel részecskeszűrő (DPF), amely megfelelő légáramlást tesz lehetővé.

A levegő áramlását akadályozó lerakódások esetében, különböző EGR tisztító és DPF tisztító megoldások is léteznek a TerraClean termékcsaládján belül a probléma orvosolására.

A TerraClean tisztítás eredménye:

A TerraClean eljárás végeredménye a jármű teljes égés és égés utáni rendszerének tisztasága, tisztább égéskamrák, tisztább kipufogó és lambda szondák.

A tisztítás eredményeként gépjárművek motorja hatékonyabb, finomabb működésű, csendesebb motorhangú, és kevesebb káros anyagot bocsát ki, ezentúl üzemanyagot takaríthat meg.

Alaposabb magyarázatot szeretne kapni a szabadalmaztatott karbon tisztítási eljárásunkról? Kérjük olvasson tovább!

Ne feledje, hogy az eredmények a gépjármű életkorától, gyártmányától, annak modelljétől függően is változhatnak.

A tudományos magyarázat

A TerraClean működésének leegyszerűsített változatát már bemutattuk, viszont ezúton szeretnénk egy teljes körű és részletes magyarázatot is adni azoknak, akik el szeretnének mélyedni a témában.

Tehát miben különbözik a TerraClean?

A TerraClean különbözik az alternatív karbon-tisztító megoldásoktól, mert finomított alifás üzemanyagot használ, a jármű tisztításának folyamata során. Az üzemanyagot egy szabadalmaztatott TerraClean dekarbonizáló berendezésen keresztül juttatjuk a gépjárműbe.
Minden benzinmotor használata során idővel nemkívánatos lerakódások keletkeznek a kulcsfontosságú területeken. A karbon az égéskamrák, kipufogócsonkok, katalizátorok és lambda szondák felületeire rakódik le, míg a gumi, a kátrány és a lakk lerakódások a benzinbefecskendező rendszerekben jelennek meg.
Minden szennyezőanyag negatív hatással van a gépjármű motorjának hatékonyságára, mivel növeli az üzemanyag fogyasztást és csökkenti az autó teljesítményét, valamint megnöveli a károsanyag-kibocsátást.
A TerraClean eltávolítja ezen lerakódásokat, visszaállítva ezáltal gépkocsi üzemét egy közel optimális szintre.

Miért van szükség a motorok karbon tisztítására?

Az üzemanyagok két fő összetevőből, aromás és alifás részből állnak. Az üzemanyag optimális égési és teljesítmény arányához szükséges ez a két összetevő.
Az alifás üzemanyagnak nagyon laza a molekuláris szerkezete, ami azt jelenti, hogy nagyon könnyen és csaknem teljes égéssel ég. Kevés vagy semmilyen korom lerakódást nem hagy maga után az égetőkamrákban, viszont nagyon kevés energiát termel. Ezért keverik az aromás üzemanyaggal, melynek energia tartalma nagyon magas, ez adja a teljesítményt. Itt kezdődik a probléma. Az aromás üzemanyag rendkívül szoros molekulaszerkezettel rendelkezik, ami nagyban megnehezíti az égését, ezért szükséges az alifás üzemanyag hozzáadása. Az égési folyamat során, az aromás vegyületek szoros molekuláris kötése következtében soha nem égnek el teljesen, és az égés alatt keletkező karbon lerakódik a kamrák, a kipufogócsonkok és a lambda szondák felületein, melyek negatív hatást gyakorolnak a motor hatékonyságára. A friss üzemanyagnak egy lerakódásokkal, szennyeződéssel teli közegben kell dolgoznia, ahol az akadályok miatt romlik az égés hatásfoka még több korom keletkezik és ez lerakódva a lambdaszondán befolyásolja a keverékképzést. A problémáknak itt még nincs vége. Idővel a beömlő szelepek, az üzemanyag befecskendezők, illetve üzemanyag adagolásáért felelős szelepek, nyomásszabályozók (amennyiben vannak ilyenek) lerakódásoktól, eltömődésektől szenvednek, melyek teljesítmény vesztést okoznak. Ez lelassítja az injektor reakcióidőt és rontja a porlasztási képet, ami üzemanyag adagolási problémákat fog okozni ezzel romlik az üzemanyag levegővel való keveredése. Elégtelen égés következtében az üzemanyag felhasználásának hatékonysága, a motor nyomatéka csökken. Bizonyos esetekben, hideg indításkor a beömlő szelepek lerakódásai gyújtáskimaradást okozhatnak.

Hogy működik a TerraClean szolgáltatás?

Fontos tisztázni, hogy a TerraClean szolgáltatása miért és miben különbözik a többi motor/injektor tisztító eljárástól.

A TerraClean az egyetlen olyan szolgáltatás, amely két tisztítási lépcsővel rendelkezik.

1. Fázis

Az első szakaszban megtisztítja az injektáló rendszert és a befecskendező szelepeket (csak bizonyos befecskendezőknél), amely visszaállítja az injektorok működését és az üzemanyag-nyomásszabályozó helyes működését. Ez megfelelő üzemanyag nyomást, pontosabb időzítést és porlasztást eredményez. A normál befecskendezéses motoroknál megtisztítja a szívószelepeket a lerakódásoktól, ami lehetővé teszi az üzemanyag akadálytalan áramlását a motorba. Mindez tökéletesebb üzemanyag keveréket eredményez, hatékonyabb égés jön létre, csökkentve a kipufogógáz szénhidrogén tartalmát, mely az üzemanyag elégtelen égése miatt van jelen.

2. Fázis

A folyamat második szakasza az, ahol a tudomány elkezdődik. Kizárólag alifás üzemanyagot használva, a speciális TerraClean gépen keresztül folyatva, egy „kolumbikus frakciónális” eljárás következtében passzív negatív elektromos töltést kap. Ez felbontja a molekulaszerkezetét az üzemanyagnak, a folyadékot gázzá alakítja. Mivel a korom, ami az egész rendszerben található, alapvetően pozitív elektromos töltéssel rendelkezik, az üzemanyagot és az abból keletkező kipufogógázokat magához vonzza. A két anyag találkozásakor kémiai reakció lép fel, aminek következtében a korom széndioxiddá és vízzé alakul és a kipufogócsövön keresztül távozik. A végeredmény tisztább égéskamrák, tisztább kipufogógáz és lambda szonda lesz.
Ez egy olyan szintű motort eredményez, amely hatékonyabb, finomabb működésű, csendesebb motorhangú, kevesebb káros anyagot bocsát ki, és üzemanyagot takaríthat meg.

A TerraClean tisztítás végeredménye

A TerraClean eljárás végeredménye tisztább égéskamrák, tisztább kipufogógáz és lambda szondák.
Ez lehetővé teszi, hogy az ECU (a gépjármű központi számítógépe) gyorsabban reagáljon az üzemanyag-keverék változásaira, és időben tudja szabályozni a befecskendezés, valamint a gyújtás időzítését.
A tisztítás eredményeként a gépjárművek motorja hatékonyabb, finomabb működésű, csendesebb motorhangú lesz, kevesebb káros anyagot bocsát ki, és üzemanyagot takaríthat meg.

A TerraClean segít dízelmotorok esetében is?

IGEN.

Fontos kiemelni, hogy a technológia nem használ oldószert. Továbbá a tisztítószer nem ég el az üzemanyagrendszerben, így teljes tisztítás érhető el a befecskendezési ponttól, az égés utáni tér végpontjáig.

Bár a dízelmotorok tisztítása technikájában eltérő, a folyamat lépései megegyeznek. Csatlakoztatjuk a gépjármű motorját a szabadalmaztatott TerraClean tisztító géphez, amelyet kifejezetten a dízelmotorok karbonlerakódásainak eltávolítására terveztek. A tisztítási eljárás során a gépjármű motorját az egyedülálló, speciális üzemanyagunkkal működtetjük, annak érdekében, hogy az égés előtti, az üzemanyag égése során érintett részek, valamint az égést követő részek is kitisztuljanak. Az alkatrészek megtisztulása az előzőekben felsorolt előnyökkel jár. Kiemelnénk a dízelmotoroknál, hogy a TerraClean rendszer tisztítása során kitisztul a kipufogógáz kivezető rendszer és a dízel részecskeszűrő is, mely a megfelelő légáramlást teszi lehetővé. A beszívott levegő áramlását akadályozó lerakódások ellen létezik kiegészítő megoldás a TerraClean termék családján belül. Ezen problémák megoldására a partner szervizeink is készen állnak.
A levegő áramlását akadályozó lerakódások esetében (azaz, ha a DPF el van dugulva – egyre gyakrabban felmerülő probléma) különböző megoldások léteznek a TerraClean termékcsaládján belül.
Az eredmények a gépjármű életkorától, gyártmányától és modelljétől függően változhatnak.