Az üzemanyag rendszer tisztítása
Annak ellenére, hogy a részecske tisztító technológia forradalmasította a karbonlerakódások eltávolítását, a TerraClean még mindig sokak számára érthetetlen maradt. Ez annak köszönhető, hogy a “régi technológia” szolgáltatói még a piacon maradtak. A régi megoldás szerint, adalékanyagokat adnak az üzemanyaghoz vagy a motorolajhoz azzal a céllal, hogy a rendszerben lerakódott és el nem égett karbont eltávolítsák. Legtöbbjük működik egy bizonyos pontig, de elbuknak a járművek üzemanyag és kipufogórendszer égésterének tisztításában.
Tehát miben különbözik a TerraClean?
Először is a technológia nem alkalmaz oldószert és nem “ég el semmilyen adalék” az égéstérben, azaz nem hagy semmilyen maradékot a rendszerben. Ez a meghatározó különbség a piacon található egyéb megoldásokhoz képest. Működése átlagos kémiai reakciókon és egyedi, szabadalmaztatott technológiájú berendezéseken alapszik, már több mint 20 éve.
Működési elve nem az üzemanyag tankba való tisztító anyag “öntés”, hanem magas oktánszámú alifás üzemanyag használata mellett, a gépjármű motorját egy speciálisan tervezett tisztító egységre kapcsolva végezi a tisztítást.
A belsőégésű motorok használata során idővel karbon és egyéb lerakódások keletkeznek az égéskamrákban, a kipufogócsonkokban, a katalizátorokban és a lambda szenzoroknál, valamint a benzinbefecskendező rendszer egyéb részein. A szennyezőanyagok negatív hatással vannak a gépjármű motorjának hatékonyságára.
Az üzemanyagok két fő összetevőből, aromás és alifás részből állnak. Az üzemanyag optimális égési és teljesítmény arányához szükséges ez a két összetevő.
Az alifás üzemanyagnak nagyon laza a molekuláris szerkezete, ami azt jelenti, hogy nagyon könnyen és csaknem teljes égéssel ég. Kevés vagy semmilyen korom lerakódást nem hagy maga után az égetőkamrákban, viszont nagyon kevés energiát termel. Ezért keverik az aromás üzemanyaggal, melynek energia tartalma nagyon magas, ez adja a teljesítményt. Itt kezdődik a probléma. Az aromás üzemanyag rendkívül szoros molekulaszerkezettel rendelkezik, ami nagyban megnehezíti az égését, ezért szükséges az alifás üzemanyag hozzáadása. Az égési folyamat során, az aromás vegyületek szoros molekuláris kötése következtében soha nem égnek el teljesen, és az égés alatt keletkező karbon lerakódik a kamrák, a kipufogócsonkok és a lambda szondák felületein, melyek negatív hatást gyakorolnak a motor hatékonyságára. A friss üzemanyagnak egy lerakódásokkal, szennyeződéssel teli közegben kell dolgoznia, ahol az akadályok miatt romlik az égés hatásfoka még több korom keletkezik és ez lerakódik a lambdaszondán, ezzel befolyásolva a keverékképzést. A problémáknak itt még nincs vége. Idővel a beömlő szelepek, az üzemanyag befecskendezők, illetve üzemanyag adagolásáért felelős szelepek, nyomásszabályozók (amennyiben vannak ilyenek) lerakódásoktól, eltömődésektől szenvednek, melyek teljesítmény vesztést okoznak. Ez lelassítja az injektor reakcióidőt és rontja a porlasztási képet, ami üzemanyag adagolási problémákat fog okozni ezzel romlik az üzemanyag levegővel való keveredése. Elégtelen égés következtében az üzemanyag felhasználásának hatékonysága és a motor nyomatéka csökken. Egyes esetekben, hideg indításkor a beömlő szelepek lerakódásai gyújtáskimaradást is okozhatnak.
Ez az, amiben a TerraClean szolgáltatása különbözik a többi motor / injektor tisztító szolgáltatásától.
A TerraClean az egyetlen olyan szolgáltatás, amely két tisztítási lépcsővel rendelkezik. Az első szakaszban megtisztítja az injektáló rendszert és a befecskendező szelepeket (csak bizonyos befecskendezőknél), amely visszaállítja az injektorok és az üzemanyag-nyomásszabályozó működését. Ez jobb üzemanyag nyomást, időzítést és porlasztást eredményez. A normál befecskendezéses motoroknál megtisztítja a szívószelepeket a lerakódásoktól, ami lehetővé teszi az üzemanyag jobb áramlását a motorban. Mindez a tisztább üzemanyag keveréket eredményez, hatékonyabb égés jön létre, csökkentve a kipufogógáz szénhidrogén tartalmát, mely az üzemanyag elégtelen égése miatt van jelen.
A folyamat második szakasza az, ahol a tudomány elkezdődik. Kizárólag alifás üzemanyagot használva, a speciális TerraClean gépen keresztül átfolyatva, egy „kolumbikus frakciónális” eljárás következtében, az passzív negatív elektromos töltést kap. Ez felbontja a molekulaszerkezetét az üzemanyagnak, a folyadékot gázzá alakítja. Mivel a korom, ami az egész rendszerben található, alapvetően pozitív elektromos töltéssel rendelkezik, az üzemanyagot és az abból keletkező kipufogógázokat magához vonzza. A két anyag találkozásakor kémiai reakciólép fel, aminek következtében a korom széndioxiddá és vízzé alakul és a kipufogócsövön keresztül távozik. A végeredmény tisztább égéskamrák, tisztább kipufogógáz és lambda szonda lesz.
Ez egy olyan szintű motort eredményez, amely hatékonyabb és finomabb működésű, csendesebb motorhangú, és kevesebb káros anyagot bocsát ki, valamint üzemanyagot takarít meg.
Bár a dízelmotorok tisztítása a technikájában eltérő a benzinmotorhoz képest, a folyamat lépései megegyeznek. Csatlakoztatjuk a gépjármű motorját a szabadalmaztatott TerraClean tisztító géphez, amelyet kifejezetten a dízelmotorok karbonlerakódásainak eltávolítására terveztek. A tisztítási eljárás során a gépjármű motorját az egyedülálló speciális üzemanyagunkkal működtetjük, annak érdekében, hogy az égés előtti, az üzemanyag égése során érintett részek, valamint az égést követő részek is kitisztuljanak. Az alkatrészek megtisztulása az előzőekben felsorolt előnyökkel jár. Kiemelnénk a dízelmotoroknál, hogy a TerraClean rendszer tisztítása során kitisztul a kipufogógáz kivezető rendszer és a dízel részecskeszűrő is, amely megfelelő légáramlást tesz lehetővé. A beszívott levegő áramlását akadályozó lerakódások ellen létezik kiegészítő megoldás a TerraClean termékcsaládján belül. Ezen problémák megoldására a partner szervizeink is készen állnak.