A futómű beállítást, korszerű számítógépes vezérlésű 4 fejes géppel végezzük 13″-24″ig. A futómű beállítást a futómű alkatrészek vizsgálatával kezdjük, melynek időtartama kb 5-10 percet vesz igénybe.
Amennyiben az alkatrészek (gömbfejek, szilentek) megfelelő állapotban vannak felszereljük a mérőfejeket. Azoknál a járművelnék, ahol a futómű alkatrészek kopottak, biztonságos közlekedésre nem alkalmasak, nem áll módunkban a beállítást elvégezni. Az alkatrészekre és azok cseréjére árajánlatot adunk. Fontos a kerekek levegőnyomás ellenőrzése a műszerek felszerelése előtt.


Futóműbeállítás értékei, jellemzői
Kerék összetartás: A kerék összetartás pozitív, ha a kerekek eleje befelé fordul, negatív ha a kerekek eleje kifelé fordul. Ha a kerék összetartás nem megfelelő értékre van állítva akkor túl nagy széttartás esetén a gumiabroncsok belső oldalai egyformán nagyobb mértékben kopnak. Túl nagy összetartás esetén a kerekek futófelületének külső oldala kopik egyenlő mértékben. A rosszul beállítot kerék összetertás nem csak a gumiabroncsok kopását befolyásolja, hanem a menetstabilitást is. A legtöbb járműnél csak ez az érték állítható.
Kerék dőlés: A kerék dőlés fontos szerepet játszik a kanyarstabilitásban. A napjaink személyautóinak kerékdőlése -1 fok körüli értéket mutat. Ez azt jelenti, hogy a kerekek teteje befelé dől, így kanyarodáskor nagyobb megtámasztást kap az a kerék amire a terhelés esik. Minél sportosabb egy futómű annál negatívosabb az érték. Ha a két kerék dőlés nagymértékben eltér egymástól akkor az autó egyenes úton elhúzhat. Ezt úgy kell elképzelni, mintha két kúpot a csúcsainál összeforgatva gurítanánk. A nagyobb alaplap átmérőjű kúp nagyobb ívet ír le gurításkor ebből adódik az elhúzás. Ha a kerék a megadott gyári értéknél nagyobb mértékben dől befelé akkor a belső oldala, ha kifelé akkor a külső oldala kopik.
Utánfutás: Az utánfutás a lengéscsillapító előre néző szöge, mint a kerékpárnál a villa a függőlegeshez képest előre néz. Ha a jobb és bal oldali kerék utánfutási szöge nem egyezik akkor a jármű elhúz a kisebb szögű utánfutás irányába.
Futómű beállítási árak
Futómű beállítás első tengely személygépkocsi
13000 forinttól
Futómű beállítás első-hátsó tengely személygépkocsi
18000 forinttól
Futómű beállítás kisteher első
18000 forinttól
Futómű beállítás teher tengelyenként (4 tengelyesek is!)
22000 forinttól
Csak állapotfelmérés
5000 forint (javítás esetén levonjuk az árból)
Csak számítógépes futómű geometriai bemérés
2500 forinttól / tengely
Futómű javítás árak
Lengéscsillapító csere
Első
4500 forinttól
Hátsó
3500 forinttól
Spirálrugó csere
Első
5800 forinttól
Hátsó
4600 forinttól
Kerékcsapágy csere
Első
6700 forinttól
Hátsó
6100 forinttól
Lengőkar gömbfej csere
Csavaros
4000 forinttól
Szegecselt
6900 forinttól
Féltengely gumiharang csere
Külső
5500 forinttól
Belső
6800 forinttól
Szilent blokk csere
4000 forinttól
Toronycsapágy csere
5100 forinttól
Lengőkar csere
4000 forinttól
Kormánymű gumiharang csere
3900 forinttól
Kormányösszekötő gömbfej csere
4900 forinttól
Kormányösszekötő rúd csere
6500 forinttól
Féltengely csere
6000 forinttól